Online en uitgesteld tv-kijken naar 25% in 2025

door: Sonny Duijn

De consument kijkt de komende jaren vaker uitgesteld of via internet televisie. Op dit moment wordt ruim 7% van de geregistreerde tv-kijktijd op die manieren geconsumeerd. In 2025 zit dit rond de 25%, verwacht ABN AMRO. Parallel hieraan groeit het kijken naar video’s via platformen als Facebook, Netflix en YouTube naar verwachting in hoog tempo. Waarom? Technologische ontwikkelingen maken het consumeren van tv-content via smartphones en tablets toegankelijker. Ook spelen demografische factoren een rol: de huidige generatie jongeren jaagt hierin een verandering aan. bovendien wordt het aanbod van internettelevisie groter en gaat vaker de rol van lineaire tv overnemen (als bij live-events). Voor telecombedrijven en tv-zenders wordt het bieden van hoogwaardige content belangrijker; dit is een groeidrijver voor producenten van tvcontent.
Lees hier het hele rapport:

Online-en-uitgesteld-tv-kijken-naar-25-in-2025.pdf (296 KB)
Download