ABN AMRO heeft meest tevreden agrarische klanten

door: Pierre Berntsen

Al vele jaren onderzoekt Agridirect uit het Limburgse Roggel de tevredenheid onder agrarische ondernemers over de dienstverlening van leveranciers en adviseurs in de land- en tuinbouw. Wij volgen deze cijfers met interesse omdat tevreden klanten de basis zijn voor elk bedrijf. Zonder tevreden klanten heeft een bank geen toekomst.

We zijn dan ook blij dat ABN AMRO de meest tevreden agrarische klanten heeft, ook weer in 2015.  Zorgelijk is echter de dalende trend die we zien bij alle banken, ook bij ABN AMRO. Dat moet echt beter. We willen klantgericht, professioneel, duidelijk en transparant zijn. Dat mag je van een bank verwachten en daar mag u ons op aanspreken, elke dag opnieuw.

ABN AMRO heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd om de dienstverlening aan boeren en tuinders telkens te verbeteren. Onze Agriteams en agrarische relatiemanagers spelen daarbij een belangrijke rol. Zij proberen met kennis van de sector én van financiën ondernemers te ondersteunen bij strategische keuzes en bij het realiseren van hun ambities. Deze aanpak werkt, jaarlijks mogen we vele nieuwe relaties verwelkomen, vorig jaar 350. Daar zijn we blij mee en trots op.

Het percentage ondernemers dat aangeeft tevreden of zeer tevreden te zijn (bron: Agridirect)

KTV